Pages Navigation Menu

Wymiany, zwroty, reklamacje – pytasz, my odpowiadamy.

Materace dla Ciebie – Q & A

Kupiliśmy materac. Wszystko idealnie, ale po paru przespanych nocach dochodzimy do wniosku, że mógłby być Materace Dla Ciebie - pytanieodrobinę twardszy, miększy, a może raczej w całości z lateksu a nie sprężynowy, bądź też odwrotnie. Wiemy, że mamy możliwość wymiany, doradca o tym mówił, ale pamięć bywa zawodna. Pytania się mnożą. Dlatego też dziś przybliżymy Wam najważniejsze informacje dotyczące wymiany, zwrotu i reklamacji materaca. Mamy nadzieję, że w ten sposób rozwiejemy wszelkie wątpliwości.

materace-oferta-materace-dla-ciebie

  • Co mam zrobić, jeżeli jednak zakupiony materac okaże się niewygodny?

Każdy materac jest objęty czasem na testowanie go. Jeśli ma on wymiary standardowe klient ma 30 dni roboczych na jego sprawdzenie, natomiast niestandardowe materace można testować przez 10 dni roboczych. Jeżeli więc materac nam nie odpowiada można skorzystać z możliwości wymiany go na inny.

  • Czy w przypadku wymiany lub zwrotu towaru ponoszę jakieś koszty?

W przypadku wymiany bądź też zwrotu klient ponosi koszty transportu w wysokości 80 zł.

  • Ile razy mogę wymieniać materac?

Każdy klient ma prawo do dokonania dwóch wymian/zwrotów.

  • Zwróciłem materac, jak długo muszę czekać na oddanie mi pieniędzy?

Zwrot pieniędzy następuje w ciągu 14 dni roboczych po otrzymaniu kompletu dokumentów i dostarczeniu nieuszkodzonego produktu przez kuriera.

  • Wraz z materacem zakupiłam poduszki w promocyjnej cenie. Materac jednak nie spełnił moich oczekiwań i postanowiłam go zwrócić. Co z poduszkami?

W takiej sytuacji poduszki również podlegają zwrotowi. Jeżeli chciałaby je Pani zatrzymać, wówczas należy dokonać dopłaty za tekstylia zgodnie z obowiązującymi standardowymi cenami produktów na stronie Materace dla Ciebie.

  • Co muszę zrobić, aby wymienić materac?

Poinformuj nas o chęci zwrotu/wymiany/reklamacji poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie Kontakt. Pobierz i wypełnij formularz zwrotu/wymiany/reklamacji. Prześlij go wraz z dokumentem zakupu (paragonem/fakturą) i kartą gwarancyjną, listem poleconym na adres:

Frankhauer s.c.
Perzów 13-14
63-642 Perzów

Kopię formularza dołącz do zwracanego/wymienianego/reklamowanego produktu.

Dokumenty te stanowią podstawę rozpatrzenia zwrotu/wymiany/reklamacji.

  • Zakupiłam u Państwa materac, jednak zauważyłam w nim wadę i zgłosiłam produkt do reklamacji. Kiedy kurier po niego przyjedzie?

W przypadku zwrotu/wymiany/reklamacji produkt zostanie odebrany od klienta przez kuriera w ciągu 7 dni od daty zgłoszenia. Niezbędne jest jednak jego właściwe zabezpieczenie do wysyłki tak, aby nie uległ zniszczeniu w trakcie transportu. Dlatego należy zachować na okres 30 dni folię, w której dostarczany jest materac.

  • Kurier odmówił przyjęcia materaca, bo go nie spakowałem czy miał do tego prawo?

Tak. Kurier ma prawo odmówić przyjęcia niezapakowanego, czy źle zapakowanego towaru. Co ważne, nie ma również obowiązku pakowania zwracanego produktu, czy też czekania na jego spakowanie, chociażby ze względu na wytyczoną trasę i kolejnych klientów oczekujących doręczenia.

  • Ile czasu mam na zwrot towaru zakupionego w Waszym sklepie?

Według prawa polskiego każdy klient ma 14 dni na dokonanie zwrotu zakupionego towaru.

  • Czy w przypadku reklamacji również muszę opłacić transport?

Nie. W przypadku reklamacji klient nie ponosi kosztów transportu.

  • Gdzie mogę sprawdzić jak długą gwarancją jest objęty materac, który chcę zakupić?

Przy opisie każdego z produktów jest podany również okres gwarancji jaką jest on objęty. Taka informacja znajduje się także na naszej stronie w zakładce Gwarancja. Ponadto do zakupionego materaca zostanie dołączona karta gwarancyjna z dokładnymi informacjami na temat produktu, jego użytkowania oraz czasu gwarancji.

  • Zareklamowałem kupiony materac. Czy producent ma prawo nie uznać reklamacji?

Tak. Może to nastąpić w kilku przypadkach. Gwarancji nie podlegają np. uszkodzenia powstałe w wyniku stosowania niewłaściwego stelaża oraz niewłaściwego i niezgodnego z przeznaczeniem użytkowania produktu, a także wady powstałe w wyniku uszkodzeń mechanicznych, takie jak uszkodzenia będące skutkiem skakania po materacu.

  • Zagubiłem paragon od zamówionego materaca. Czy to oznacza, że nie mam prawa zareklamować produktu?

Niestety tak. Brak okazania dowodu zakupu to jedna z sytuacji wyłączających gwarancję. Jeśli nie posiadamy paragonu lub faktury za zakupiony produkt oraz karty gwarancyjnej, reklamacja nie zostanie uznana.

  • Na moim materacu powstało niewielkie wgłębienie na jego powierzchni, czy w związku z tym mogę reklamować zakupiony materac?

Odkształcenia powierzchni materaca do 3 cm w głąb nie wpływają na jakość produktu, w związku z tym gwarancji nie podlegają. Elementy ulegające naturalnemu zużyciu w czasie eksploatacji również nie są objęte gwarancją.

  • Gdzie mogę znaleźć wszelkie informacje dotyczące wymiany materaca?

Wszystkie informacje znajdują się na stronie internetowej naszego sklepu w zakładce Zwroty. W przypadku pytań serdecznie zapraszamy także do zakładki Kontakt oraz  do odwiedzenia naszych Salonów Stacjonarnych. Chętnie odpowiemy na pytania i rozwiejemy wszystkie wątpliwości.