Pages Navigation Menu

Dostawa – kompendium wiedzy w pytaniach i odpowiedziach.

Dziś będziemy rozwiewać wszelkie wątpliwości dotyczące warunków dostawy w naszym sklepie.

  • Ile kosztuje dostawa materaca/łóżka?

Dostawa jest usługą bezpłatną. Jedyny wyjątek stanowi tzw. płatność za pobraniem, wówczas do kwoty zamówienia jest doliczane 20 zł.

  • Zamówiłam materac. W informacjach o nim było napisane, że wysyłany jest w ciągu 24h, a ja na niego czekałam kilka dni. Dlaczego?

Informacja o wysyłce produktu dotyczy czasu w jakim przekazywany jest on z produkcji do kuriera. Czas ten jest liczony od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie. Kurier natomiast ma 7 dni roboczych na doręczenie zamówienia od momentu nadania go z produkcji.

  • Czy czas wysyłki produktu to czas doręczenia?

Nie, są to dwa różne terminy. Czas wysyłki podany przy każdym produkcie to czas przeznaczony na przygotowanie produktu (zwykle oznacza czas potrzebny do jego produkcji) i przekazanie go kurierowi. Dopiero od tego momentu kurierowi przysługuje 7 dni roboczych na przygotowanie trasy i doręczenie zamówienia do klienta.

  • Jak należy liczyć czas wysyłki i dostawy zamówienia?

Czas wysyłki i dostawy zamówienia jest liczony w dniach roboczych – nie wliczmy więc do niego soboty i niedzieli, ani dni świątecznych. Co więcej jest on liczony od momentu przekazania zamówienia do realizacji i jeśli złożymy zamówienie w poniedziałek późnym popołudniem, czy wieczorem jest on liczony dopiero od wtorku. Zwykle informacja o przekazaniu zamówienia do realizacji jest wysyłana do klienta mailem.

  • Jak długo muszę czekać na doręczenie mi zamówionego materaca przez kuriera?

Od momentu nadania przesyłki z Perzowa kurier ma 7 dni roboczych na jej doręczenie do klienta. O terminie doręczenia klienci są informowani telefonicznie.

  • Dlaczego kurier informując mnie o czasie doręczenia zamówienia nie chciał się zgodzić na przesunięcie godziny doręczenia?

Trasa kuriera obejmuje kilka/kilkanaście punktów, ułożonych w ten sposób, aby czas doręczenia był jak najkrótszy. Ze względu na odległość punktów doręczeń często niemożliwa jest zmiana godziny doręczenia. Ponadto godzina jaką kurier podaje klientowi jest przybliżona, gdyż w dużej mierze zależy od warunków panujących na drodze.

  • Czy wnoszenie produktów mieści się w obowiązkach kuriera?

Darmowe doręczenie jest objęte podstawową usługą kurierską, a w jej zakresie nie ma usługi wniesienia produktu. Więc jeśli klient nie wykupił dodatkowej usługi kurier nie ma obowiązku wniesienia zakupionego materaca, łóżka czy stelaża do mieszkania. Często zgadza się pomóc klientowi we wniesieniu zamówienia. Wykupiona usługa wniesienia oznacza, że kurier wnosi zamówione produkty sam, lub ze swoim pomocnikiem, bez angażowania klienta.

  • Gdy kurier przyjechał do mnie z materacem poprosiłem, aby go wniósł, jednak odmówił, gdyż nie miałem wykupionej usługi. Czy miał do tego prawo?

Jeżeli klient nie wykupił usługi wniesienia, wówczas kurier ma prawo odmówić wniesienia produktu. Bardzo często klienci oczekują, że kurier wniesie im zamówiony materac, chociaż tej usługi nie zakupili. Nie zdają sobie sprawy, z rozmiarów i wagi zakupionego produktu. Często materac nie mieści się nawet do windy i w takim wypadku do wniesienia potrzebne są 2 osoby.

  • Ile produktów obejmuje usługa wniesienia i ile kosztuje?

Usługa wniesienia kosztuje 49 zł za wniesienie jednego produktu. Jeżeli, więc zamawiamy materac i stelaż taką usługę powinniśmy wykupić dla każdego z produktów osobno.

  • Mieszkam w okolicy Krakowa, kiedy dotrze moje zamówienie?

Zamówienia do Krakowa oraz okolicznych miejscowości są doręczane w soboty. Jest to wyjątek. Pozostałe zamówienia są realizowane w dni robocze.

  • Dostałem mail, że mój materac został nadany, a kurier się ze mną skontaktuje, jednak od wczoraj nikt jeszcze nie dzwonił. Dlaczego?

Mail, który Państwo otrzymujecie oznacza, że zamówienie zostało przekazane kurierowi. A od tego momentu kurier ma 7 dni roboczych na jego doręczenie. Gdy ustali dokładną trasę wówczas klienci są informowani o czasie doręczenia.

  • Kurier nie przyjął materaca, który miał być zwrócony na produkcję tłumacząc to tym, że produkt nie został zabezpieczony. Czy miał do tego prawo?

Każdy produkt, który ma zostać zwrócony, wymieniony czy też przekazany na produkcję w ramach reklamacji MUSI zostać odpowiednio zabezpieczony. Obowiązek jego spakowania spoczywa na kliencie. Kurier ma prawo nie przyjąć wcale lub źle zabezpieczonego produktu.

  • Zamówiłam u Państwa łóżko i materac. Materac już dawno powinien do mnie dotrzeć, a mimo to jeszcze go nie otrzymałam. Dlaczego?

Jeśli zamawiacie Państwo kilka produktów wówczas są one doręczane razem. W takim przypadku czas skompletowania całego zamówienia i jego wysyłki jest czasem produktu o najdłuższym terminie realizacji.

Mamy nadzieję, że powyższe „kompendium” rozwiewa Twoje wątpliwości drogi Kliencie. Jeżeli masz jeszcze jakieś pytania pisz do nas śmiało lub dzwoń, chętnie odpowiemy.