Pages Navigation Menu

Sen na zdrowie :)

 

Spa膰 musimy 馃檪 艢rednio od 7 do 8 godzin na dob臋. Je艣li zadbamy odpowiednio o odpowiedni膮 ilo艣膰, warunki i jako艣膰 snu b臋dziemy si臋 mogli cieszy膰 z wieloma korzy艣ciami jakie przyniesie on dla naszego zdrowia i urody.

Materace-Dla-Ciebie senSen regeneruje organizm, kt贸rego rusztowaniem jest kr臋gos艂up. Jego w艂a艣ciwe u艂o偶enie w nocy sprawia, 偶e regeneruj膮 si臋 przestrzenie mi臋dzykr臋gowe 艣ci艣ni臋te po ca艂ym aktywnym dniu. Dzi臋ki temu rano wstajemy wypocz臋ci i pe艂ni energii. Podstaw膮 jest dobrze dobrany materac 鈥 wybrany pod k膮tem wagi, stanu zdrowia i indywidualnych preferencji. Przed zakupem materaca warto skorzysta膰 z profesjonalnej porady i w miar臋 mo偶liwo艣ci wypr贸bowa膰 kilka modeli. Drugim istotnym czynnikiem jest wyb贸r poduszki 鈥 o odpowiednim kszta艂cie i wykonanej z w艂a艣ciwego materia艂u. Przy spaniu na boku kr臋gos艂up od karku do bioder powinie uk艂ada膰 si臋 w linii prostej a przy spaniu na plecach mie膰 w艂a艣ciwe podparcie na naturalnych krzywiznach cia艂executive-z-bolem-plecow_1218-386a 鈥 w cz臋艣ci l臋d藕wiowej i karku.

W nocy regeneruj膮 si臋 mi臋艣nie. Potrzeba na to czasu dlatego lepiej zrezygnowa膰 z intensywnych 膰wicze艅 tu偶 przed po艂o偶eniem si臋 spa膰. Nie przyniesie to oczekiwanych korzy艣ci. Nast臋pnego dnia b臋dziemy ci膮gle zm臋czeni i senni, doskwiera膰 nam b臋dzie brak koncentracji oraz nadmierny apetyt. Dlaczego? Wi膮偶e si臋 to g艂贸wnie z rozregulowaniem naszegodrzemanie-w-pracy rytmu dobowego. Nadmierny wysi艂ek w nocy i 艣wiat艂o emitowane przez telewizor, laptop czy telefon dzia艂aj膮 pobudzaj膮co. Przegapimy moment, kiedy b臋dziemy mogli spokojnie zasn膮膰. Czas zasypiania z oko艂o 15-20 minut mo偶e si臋 wyd艂u偶y膰 do ko艂o godziny. Czyli noc zmarnowana i trudny poranek.

Zmiana rytmu dobowego powoduje r贸wnie偶 nadmierne wydzielane greliny zwanej hormonem g艂odu. Dlatego je艣li dbamy o szczup艂膮 sylwetk臋 lepiej zrezygnowa膰 z przesiadywania po nocach i zapewni膰 sobie odpowiedni膮 dawk臋 snu 馃檪 Po nieprzespanej nocy cz臋sto zjadamy wi臋cej i si臋gamy po niezdrowe przek膮ski. Dla zdrowego wygl膮du sk贸ry r贸wnie偶 niezwykle wa偶ny jest sen. Zawsze jego brak odbija si臋 na poszarza艂ej cerze i nieestetycznych workach pod oczamMaterace-Dla-Ciebie kobieta-stara-si臋-obudzi膰_19-127893i. Noc to czas, kiedy odbudowuje si臋 nask贸rek zapewniaj膮c nam rano promienny wygl膮d 馃檪

Je艣li czeka nas wa偶ny egzamin wtedy te偶 warto zadba膰 o wystarczaj膮c膮 ilo艣膰 snu. Zakuwanie w nocy zazwyczaj nie przyniesie wymarzonych efekt贸w. W nocy m贸zg sortuje wszystkie informacje z danego dnia i niestety te uzyskane tuz przed za艣ni臋ciem uznaje za drugorz臋dne. Nauka na ostatni膮 chwil臋 nie jest polecana 馃槢 Zdecydowanie lepsz膮 technik膮 jest zako艅czenie nauki na 2 godziny przed po艂o偶eniem si臋 spa膰. Wtedy lepiej zapami臋tamy wi臋kszo艣膰 informacji.

Pogoda w kwietniu sprawia niespodzianki. To cz臋sto okres, kiedy jeste艣my nara偶eni na przezi臋bienie. A sen jest uznawany za najlepszego sojusznika w walce z chorob膮 馃檪 Wspomaga uk艂ad odporno艣ciowy wi臋c nie stracimy pierwszych wiosennych tygodni. Sen to zdrowie. Je艣li chcemy dobrze funkcjonowa膰 warto zadba膰 aby sta艂 si臋 przyjemno艣ci膮 馃檪